They say that progress illuminates the darkness. But there will always, always be darkness.
IndexKalenderFAQZoekenGebruikerslijstGebruikersgroepenRegistrerenInloggen

 

Deel | 
 

 Jobs

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Admin
Admin


PROFILEAantal berichten : 36
Crowns : 0
Registratiedatum : 13-11-16
RPG SHEET

BerichtOnderwerp: Jobs   zo nov 13, 2016 9:54 pm



Jobs

Op dit forum heb je verschillende banen waaruit je kan kiezen. Iedere baan heeft zijn voor en nadelen. Bij sommige banen kan je nog wisselen, maar als je eenmaal ergens ervaring in hebt kan dit niet meer.

Blacksmith: Blacksmith is niet heel anders dan armorer, echter maak je dan geen armor maar wapens. Ook hierbij heb je lang training nodig om het te leren.
Ook een Blacksmith mag zijn of haar eigen winkel starten en ook kiezen uit 20 voorwerpen iedere maand. Je kan uiteraard kiezen om je eigen wapens te maken door de voorwerpen die je hebt verzameld en deze vervolgens in je winkel zetten.
Als Blacksmith krijg je 15% korting bij merchants op alle ijzers.
Gnomes hebben een voordeel als ze kiezen om Blacksmith te worden; hun wapens zijn vaak 10% beter en ze hebben 25% minder voorwerpen nodig om een wapen te maken.

Herbalist Herbalists zijn mensen die kruid planten, oogsten en verkopen. Anderen trekken door de wereld en verkopen de kruiden die ze onderweg vinden. Ze hebben een uitgebreide kennis over kruiden en veel Herbalists weten dan ook veel over hun geneeskrachtige werkingen. Hierdoor kiezen Herbalists vaak om als bijbaan anderen te helpen ziektes te genezen.
Als Herbalist mag je ook een eigen winkel hebben. Je mag ook 20 kruiden per maand kiezen en deze verkopen. Je mag uiteraard ook kruiden verzamelen/oogsten om te verkopen.
Een Herbalist krijgt minder snel last van besmettelijke ziektes.
Druids hebben een voordeel als ze kiezen om Herbalist te worden; ze kunnen meer uit de kruiden halen die ze verzamelen of oogsten, dus krijgen tot 3x extra kruiden.

Alchemist Alchemists zijn mensen die veel weten van potions, decoctions, oils en kruiden. Ze werken vaak samen met sorceressen en witchers, die helpen met het verzamelen van de verschillende voorwerpen die de Alchemists nodig hebben.
Alchemists kunnen kiezen om door het land te trekken, maar mogen ook een eigen winkel hebben. Je mag per maand 20 kruiden of alchemy voorwerpen kiezen en deze verkopen of gebruiken om potions, oils of decoctions te maken. Je mag uiteraard ook zelf kruiden verzamelen of monsters doden om alchemy voorwerpen te krijgen.
Sorceressen hebben een voordeel als ze kiezen om Alchemist te worden; ze weten verschillende spreuken die zorgen dat het creëren van potions, decoctions en oils makkelijker is.
Alchemists hebben een korting van 15% op alchemy voorwerpen bij Merchants.

Merchants Merchants zijn mensen die alles verkopen, van ijzers en stoffen tot kruiden en alchemy voorwerpen. Ook verkopen ze vaak boeken, mappen van de verschillende gebieden of voedsel.
Merchants kunnen kiezen om rond te reizen of een eigen winkel te beginnen. Ze mogen per maand 20 voorwerpen kiezen uit de lijst en deze verkopen.
Merchants hebben geen bepaalde skill nodig om aan hun job te voldoen.

Witch hunters Witch hunters zijn contract killers die in naam van de koning van het gebied non-humans, sorceressen en witchers proberen te doden. Ze zijn vaak aan de poorten van steden te vinden, om de non-humans en anderen eruit te pikken, maar ook in de stad zijn ze veel te vinden. Verder buiten de grote steden meestal niet, behalve als ze de opdracht hebben gekregen om een dorp binnen te vallen. Witch hunters worden door non-humans gezien als 'arrogante, hondsdolle moordenaren', en hoewel sommige zo zijn, niet alle witch hunters zijn zo.
Witch hunters staan in bescherming van de koning en hierdoor worden misdaden vaak door de vingers gezien. Ze hebben een bonus van 15% bij Black smiths.
Witch hunters krijgen per maand 100 Crowns.

Criminal Hoewel het niet echt een baan is kan je toch kiezen om je personage een crimineel te maken. Je staat echter continu onder het gevaar gevangen genomen te worden. Als je het echter goed doet, kan je flink rijk worden. Je mag zelf kiezen wat voor een soort crimineel je bent, van moordenaar tot mensenhandelaar en van dief tot monsterhandelaar. Je mag, mits je een topic met diegene hebt, een winkel van iemand proberen te overvallen of een reizende verkoper overvallen, maar vaak wordt er dan een Witch hunter of Witcher achter je aan gestuurd.
Dopplers hebben een voordeel als crimineel, omdat ze de gedaante van letterlijk iedereen over kunnen nemen. Hierdoor is de kans dat je gepakt wordt bij 65% gedaalt.

Sorceressen & Witchers Hoewel het niet echt banen zijn worden ze toch vermeldt. Witchers kunnen voor geld witcher contracts aannemen en dus op contract mensen vinden, criminelen vangen of monsters doden. Ze werken vaak samen met Alchemists, Sorceressen en Herbalists. Ze hebben een korting van 10% bij Black smiths en een korting van 15% bij Herbalists en Alchemists.
Sorceressen kunnen mensen helpen doormiddel van hun magie voor geld. Ze werken vaak samen met Witchers, Alchemists en Herbalists en krijgen een korting van 30% bij Herbalists en Alchemists.


Terug naar boven Ga naar beneden
Profiel bekijken http://prelude.forumactie.com
 
Jobs
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prelude to War :: General :: Glossary :: Informations-
Ga naar: